مرورى بر واقعه شكست آمريكا در طبس

به وبلاگ خبرگزاری شوش نیوز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
حوادث جاده ای
شوش پایتخت تمدن ایران زمین
شهر الوان
شهر شاوور
شهر حر رياحي
شهر صالح مشتط
شهر هفت تپه
شهر بهرام
فرهنگ عمومی
فرهنگ و هنر
فرهنگ و ادب
اجتماعي
حوادث غیرمترقبه
حوادث و کشف جرائم
علمي و فناوری
سياست داخلی
سياست خارجی
حوزه و دانشگاه
دين و مذهب
فلسفه و منطق
اقتصاد و صنعت
اقتصاد و کشاورزی
هدفمند سازی یارانه ها
عكس خبری
تاریخ و باستان شناسی
صنایع دستی
گردشگري
آموزش هنرهای نمایشی
آموزش روزنامه نگاری
آموزش عکاسی
آموزش موسیقی
دفاع مقدس و خاطرات
وصیت نامه شهدا’
دانيال شناسی
دعبل شناسی
احاديث و ادعیه
توصیه های امام خمینی(ره)
فرامین مقام معظم رهبری
ورزش شوش
بهداشت و سلامت
شهرستان شوشتر
شهرستان اندیمشک
شهرستان دزفول
شهرستان گتوند
شهرستان مسجدسلیمان
سرمقاله
سخن روز
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 20525
تعداد مطالب : 398
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

مرورى بر واقعه شكست آمريكا در طبس

مرورى بر واقعه شكست آمريكا در طبسطبس

به گزارش شوش نیوز ؛ توطئه‏هاى آمريكا در جهت شكست انقلاب مردم ايران و از سوى ديگر ورود شاه به آمريكا، با اجازه كارتر رئيس جمهور اين كشور، فصل جديدى را در روابط ايران و آمريكا به وجود آورد.

 

انقلاب اسلامى ایران از ابتداى شكل‏گیرى تا كنون، همواره با تهدیدات بسیار جدى نظام سلطه جهانى روبه‏رو بوده و با اتكا به ایمان الهى و پشتوانه عظیم مردمى توانسته است ضمن كنار زدن این موانع، در مسیر تكامل و تحقق اهداف متعالى خویش گام بردارد. یكى از این تهدیدات، حمله نظامى آمریكا به طبس، در جهت آزادسازى جاسوسان خود و براندازى نظام اسلامى ایران بود كه با امدادهاى غیبى الهى با شكست روبه‏رو شد؛ حادثه‏اى كه همواره تجربه تلخى براى آمریكاییان و چراغى فروزان براى مردم ایران در اعتقاد به حقانیت نظام اسلامى و ایستادگى در مقابل توطئه‏هاى دشمنان بوده است .

زمینه‏ها و اهداف حمله نظامى آمریكا به طبس‏


پیروزى انقلاب اسلامى و تشكیل جمهورى اسلامى بر اساس آموزه‏هاى اصیل دینى، علاوه بر این كه نظام حاكم بر مقولات دولت، ملت و ساختار حكومت را به چالش كشید، با تبدیل شدن به یك عامل مهم منطقه‏اى و با شعار وحدت جهان اسلام و درهم نوردیدن مرزهاى جغرافیایى كشورهاى مسلمان، استراتژى‏هاى امنیتى و منافع منطقه‏اى آمریكا را با شكست روبه‏رو ساخت.
آمریكا كه تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم شاه و جلوگیرى از پیروزى انقلاب به كار بسته بود، با پیروزى انقلاب اسلامى، سفارت خود را به پایگاهى براى طراحى و اجراى توطئه علیه انقلاب تبدیل كرد، تا بتواند آن بخش از اقداماتش را كه مى‏توانست در پوشش دیپلماتیك براى شكست یا به انحراف كشاندن نظام نوپاى اسلامى انجام دهد، با مركزیت سفارت به اجرا درآورد. افسران سازمان سیا (CIA) با استفاده از شرایط نابسامان بعد از انقلاب و درهم ریختگى و نامشخص بودن حوزه مسئولیت‏ها كه نتیجه طبیعى هر انقلابى است، سعى كردند تا با نفوذ در مناطق كلیدى و حساس انقلاب اسلامى، از تعمیق و گسترش هر چه بیشتر آن جلوگیرى كنند. سفارت آمریكا با ایجاد شبكه‏هاى جاسوسى و اطلاعاتى در پى آن بود تا با بحران‏آفرینى، تضعیف نیروهاى اصیل انقلاب و جایگاه و شخصیت حضرت امام و همچنین ایجاد گسست و شكاف میان رهبرى و نسل جوان، فعال‏ترین و انقلابى‏ترین نیروهاى جامعه را از رهبرى دور كند تا بتواند با تأثیر بر آنها و نفوذ در ارتش، حركت انقلابى مردم ایران را آسیب‏پذیر كند. از این رو، مسئولان سفارت آمریكا در پى آن بودند تا با برقرارى ارتباط با مسئولان دولت موقت - كه اكثراً غرب گرا بودند - راه رسیدن به اهدافشان را هموار كنند. آن گونه كه اسناد لانه جاسوسى نیز آشكار ساخت، دولت آمریكا در پى آن بود تا با ایجاد ائتلافى از لیبرال‏هاى سیاسى، چهره‏هاى دینى میانه‏رو، سكولارها، ملى‏گرایان و سران ارتشى متمایل به غرب، تحت لواى دولت موقت، نیروهاى وفادار به امام را به تدریج از صحنه سیاسى كشور حذف كند.
توطئه‏هاى آمریكا در جهت شكست انقلاب مردم ایران و از سوى دیگر ورود شاه به آمریكا، با اجازه كارتر رئیس جمهور این كشور، فصل جدیدى را در روابط ایران و آمریكا به وجود آورد كه موجب افزایش بى‏اعتمادى و نفرت شدید مردم ایران از آمریكا شد. در 4 نوامبر 1979 (13 آبان 1358) تقریباً دو هفته پس از ورود شاه به آمریكا و سه روز پس از دیدار بازرگان با برژینسكى در الجزایر، گروهى از دانشجویان دانشگاه‏هاى ایران كه بعدها به «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» معروف شدند، به سفارت آمریكا در تهران حمله كردند و 53 آمریكایى را به گروگان گرفتند. این عمل از طرف حضرت امام مورد تأیید قرار گرفت و وى تسخیر لانه جاسوسى آمریكا را انقلابى بزرگ‏تر از انقلاب اول نامید. تصرف سفارت آمریكا، پیامدهاى ناگوارى را براى آمریكا به دنبال داشت كه عبارت بودند از:
1. شكسته شدن ابهت و حیثیت پوشالى آمریكا، در سطح جهان و به ویژه منطقه.
2. افشا شدن دخالت پنهان و آشكار آمریكا، در حمایت از رژیم ستم شاهى.
3. افشا شدن توطئه‏هاى گوناگون آمریكا براى براندازى نظام جمهورى اسلامى.
4. رسوایى عناصر وابسته به غرب و گروهك‏هاى ضدانقلاب و در نتیجه شكست دولت موقت و احزاب و گروه‏هاى وابسته به استكبار.
5. به نمایش درآمدن قدرت و عزت مردم شجاع ایران در صحنه جهانى.
6. زیر سؤال رفتن داعیه رهبرى جهانى آمریكا و آشنایى ملت‏هاى مظلوم جهان با چهره كریه آمریكا و جرأت پیدا كردن مستضعفان جهان براى قیام بر علیه منافع آمریكا در سطح جهانى.
7. اشغال سفارت آمریكا كه در واقع تیر خلاصى بر دولت موقت نیز بود. در نتیجه این اقدام انقلابى، قدرت متزلزل دولت موقت رو به افول گذاشت و همگام با آن، اساس همكارى‏هاى استراتژیك ایران و ایالات متحده فرو پاشید. بازرگان، دو روز پس از این حادثه از سمت نخست وزیرى استعفا كرد كه بلافاصله توسط امام پذیرفته شد و وظایف دولت موقت به شوراى انقلاب، منتقل شد.
اشغال سفارت آمریكا در تهران، حذف دولت موقت از صحنه اجرایى كشور، تثبیت پایه‏هاى قدرت و حاكمیت انقلابیون مذهبى و استمرار ماجراى گروگان‏گیرى و شكست كوشش‏هاى دیپلماتیك و طرح‏هاى آمریكا جهت آزادسازى جاسوسان خویش، موجب بحرانى بزرگ و اختلاف نظر در دستگاه دیپلماسى آمریكا، پیرامون نحوه برخورد با انقلاب و نظام جمهورى اسلامى گردید. در این میان، شوراى امنیت ملى آمریكا به سرپرستى برژینسكى طرفدار اقدامات قاطع نظامى علیه انقلاب اسلامى شد. برژیسكى مى‏گوید: روز 11 آوریل (22 فروردین)، جیمى كارتر، رئیس جمهور وقت آمریكا، در جلسه اضطرارى شوراى امنیت ملى گفت: به نظرم امكان خلاصى گروگان‏ها بسیار بعید به نظر مى‏رسد و ما بایستى حاكمیت خود را اعمال كنیم. كارتر تأكید كرد: «من مى‏خواهم به محض آزاد شدن افرادمان، ایرانى‏ها را تنبیه كنم؛ واقعاً به آنها ضربه زنم. آنها باید بدانند كه نمى‏توانند ما را به بازى بگیرند.از دیدگاه مایلز كاپلند یكى از دست اندركاران سابق دستگاه اطلاعاتى آمریكا و همكار روزولت در كودتاى 28 مرداد 32 در ایران «هدف از تهاجم طبس، تنها آزادى گروگان‏ها نبود؛ بلكه كودتا براى سرنگونى رژیم ایران، هدف اصلى این عملیات بوده است».
در واقع آمریكا قصد داشت تا تحت پوشش نجات گروگان‏ها و با استفاده از نیروى كماندویى و عناصر ضدانقلابى در داخل كشور، به سفارتخانه و وزارت امور خارجه حمله كند و سپس به مراكز حساس دولتى كشور، به ویژه محل سكونت امام حمله كند تا با سقوط این مراكز، جهت‏گیرى براندازى را عملى كند.

شرح عملیات پنجه عقاب


شاخص‏ترین تصمیم آمریكا در مورد حمله به ایران و آزادى گروگان‏هاى آمریكایى، طرح نجات با نام «پنجه عقاب» از طرف كارتر بود كه قرار بود در 4 اردیبهشت 59 (24 آوریل 1980) با استفاده از پیشرفته‏ترین امكانات نظامى این كشور و كمك‏هاى كشورهاى عربى و همسایه طرفدار آمریكا و گروهى از كماندوهاى آمریكایى و عناصر مخالف انقلاب اسلامى به مرحله اجرا در آید.
در راستاى پیاده شدن دستور یاد شده، یك ماه پس از فتح لانه جاسوسى، نود نفر از كماندوهاى آمریكایى، موسوم به «دلتا» به فرماندهى سرهنگ چارلى بكویث و سرگرد میدوز به ایالت «آریزونا»ى آمریكا كه تقریباً شرایط كویرى ایران را دارا بود و نیز در محل‏هایى كه شبیه سفارت آمریكا ساخته شده بودند، اعزام شدند تا آخرین مرحله تمرین و آموزش خود را در شرایط و موقعیت مشابه ایران بگذرانند. از سوى دیگر، گروه‏هاى ویژه سرّى كه براى پشتیبانى و تدارك وسایل تكمیلى طرح در نظر گرفته شده بودند، مخفیانه وارد ایران شدند و با گروهك‏هاى ضدانقلاب اسلامى تماس گرفتند. نظامیان آموزش دیده آمریكایى، در اواخر آذر ماه 1358 عازم كشور مصر شدند و در پایگاهى در نزدیكى قاهره استقرار یافتند.
برژینسكى در مورد چگونگى انجام این عملیات مى‏نویسد:
«طرح عملیات كه پس از هفته‏ها بررسى و تحلیل، تهیه شده بود، جمعاً دو روز (از 24 تا 26 آوریل 1980 برابر با 4 تا 6 اردیبهشت 1359) به طول مى‏انجامید. در شب اول، هشت هلى كوپتر و سه هواپیماى سى - 130 در عمق خاك ایران در وسط بیابان فرود مى‏آمدند. هلى كوپترها پس از سوخت‏گیرى، شبانه به نقطه‏اى در نزدیكى تهران پرواز مى‏كردند و تمام روز را در انتظار فرا رسیدن شب در این نقطه توقف مى‏نمودند. حمله به سوى سفارت كه محل نگاهدارى گروگان‏ها بود، در شب دوم با وسایل نقلیه‏اى كه قبلاً تدارك شده بود، انجام مى‏گرفت و یك گروه جداگانه هم براى نجات بروس لینكن كاردار سفارت و دو تن از همكارانش به محل وزارت خارجه ایران مى‏رفتند. برنامه دقیقى براى ورود به ساختمان سفارت و آزاد ساختن گروگان‏ها پیش‏بینى شده بود و گروگان‏ها پس از رهایى و شاید به همراه چند اسیر از اشغال كنندگان سفارت به استادیومى [امجدیه‏] كه در نزدیكى سفارت قرار داشت، منتقل مى‏شدند و به وسیله هلى كوپتر به یك فرودگاه مجاور پرواز مى‏كردند. قرار بود این فرودگاه شبانه به وسیله یك گروه كماندویى اشغال شود و گروگان‏ها و كماندوها با هواپیماهاى مستقر در فرودگاه به پرواز در آیند. تمام مراحل عملیات در تاریكى شب پیش‏بینى شده بود و با تمرین‏هاى مكرر براى این عملیات، به وسیله گروه ورزیده‏اى كه داوطلب انجام این مأموریت شده بودند، همه ما به نتیجه آن امیدوار بودیم».
دولت تجاوزگر آمریكا در رابطه با چنین مأموریتى متجاوز از 5 ماه تمام در صحراهاى آریزونا تعلیمات پیچیده و فشرده‏اى را به كماندوهاى خود داده بود و از پیچیده‏ترین تكنیك‏هاى نظامى -اعم از تسلیحات نظامى و دفاعى تا صنایع مدرن هواپیمایى- استفاده كرده و بودجه نامحدودى را براى این عملیات اختصاص داده بود. سازمان هواشناسى آمریكا وضع جوى ایران، به خصوص در منطقه فرود در صحراى طبس را كاملاً مورد پیش‏بینى علمى قرار داده بود و به علت این كه هواى آن شب مهتابى بود، ورود هر نوع هواى غیرمطلوب و وقوع طوفان را بعید مى‏دانست.

اصل غافل‏گیرى‏


آمریكایى‏ها به منظور رعایت اصل غافل‏گیرى در عملیات نظامى، همچنان تظاهر به حل مسالمت‏آمیز مسئله مى‏نمودند. برژینسكى و هامیلتون جردن در یادداشت‏هاى خویش متذكر مى‏شوند كه در روزهاى پیش از آغاز عملیات نجات، مجدداً باب مذاكره تازه‏اى را با ایرانى‏ها گشودند تا آنها را اغفال كنند و ایرانى‏ها احتمال ندهند كه آمریكا قصد اجراى عملیات نظامى را دارد و همزمان به آمریكایى‏هاى مقیم ایران از راه‏هاى مختلفى توصیه مى‏كردند كه ایران را ترك كنند.

شرح ماجرا


سرانجام یك روز پس از این كه یك گروه جاسوس از صلیب سرخ بین‏الملى در ملاقات با گروگان‏ها مشخص كرد كه تمام گروگان‏ها در سفارت به سر مى‏برند، كارتر در دفتر كارش، كلمه رمز «بروید» را كه اعلام كننده آغاز حمله بود، صادر كرد.
عملیات در غروب روز پنجشنبه، 4 اردیبهشت 58 شروع شد و شش فروند هواپیماى سى - 130 و نود نفر از كماندوهاى آمریكا موسوم به نیروهاى دلتا، از قاهره به ناو هواپیمابر نیمیتز در دریاى عمان منتقل شدند.
نیمه شب پنجشنبه، 4 اردیبهشت ماه، مطابق با ساعت 13 به وقت واشنگتن، هواپیماهاى مذكور و هشت فروند هلى كوپتر نفربر، از عرشه ناو هواپیمابر نیمیتز برخاستند و با پرواز در ارتفاع كم و با استفاده از نقاط كور رادار، راهى ایران شدند. پس از ورود به حریم ایران اسلامى، یكى از هلى كوپترها در 120 كیلومترى شهر راور كرمان دچار نقص شد و ناگزیر فرود آمد. سرنشینان این هلى كوپتر به هلى كوپتر دیگرى منتقل شدند و پس از طى مسافتى، دستگاه هیدرولیك این هلى كوپتر نیز از كار افتاد؛ اما توانست خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز برساند.
در هر صورت، شش فروند هواپیماى سى - 130 و شش فروند هلى كوپتر، در محل مورد نظر واقع در صحراى طبس در تاریكى شب فرود آمدند. در حال سوخت‏گیرى هلى كوپترها براى اجراى مرحله بعدى عملیات، یكى دیگر از آنها دچار نقص فنى شد. با از كار افتادن این هلى كوپتر، تمام برنامه‏هاى آمریكایى‏ها به هم خورد؛ زیرا آنها با محاسباتى كه انجام داده بودند، براى انجام مرحله بعدى عملیات، حداقل به شش فروند هلى كوپتر نیاز داشتند. موقعیت به ناو نیمیتز و از آن جا به كاخ سفید گزارش شد و از رئیس جمهور كسب تكلیف شد. كارتر دستور توقف عملیات و عقب‏نشینى را صادر كرد؛ اما سپاه شیطان در چنگال عذاب الهى گرفتار شد. آن هنگام كه آمریكایى‏ها قصد بازگشت كردند، طوفانى از شن برخاست؛ هواپیماها و هلى كوپترهاى آمریكایى، در حال برخاستن از زمین، دچار مشكل شدند، یك هواپیما و یك فروند هلى كوپتر با هم برخورد كردند و هر دو آتش گرفتند. بر اثر حادثه، هشت تن از آمریكایى‏ها در آتش عذاب الهى سوختند و بقیه پنج فروند هواپیماى سى - 130 نیز از خاك ایران اسلامى فرار كردند. برژیسنكى حالت كارتر را پس از صدور دستور توقف عملیات و عقب‏نشینى و آتش گرفتن هواپیما و هلى كوپتر آمریكایى چنین توصیف كرده است:
«وى بعداً سرش را میان دو دستش گرفت و به مدت چند ثانیه روى میز گذاشت... با شنیدن این خبر، به مانند مار زخمى به خود پیچید و آثار درد و نگرانى بر تمامى صورت او آشكار شد و به اطرافیانش بد و بى راه مى‏گفت».

نقش بنى صدر


یكى از ابعاد این جنایت، هماهنگى و همكارى عناصر لیبرال و وابسته به آمریكا، در اجراى هرچه دقیق تر این تجاوز نظامى بود. قبل از شروع عملیات، بنى‏صدر توسط فرماندهان نظامى منصوب خود، نظیر تیمسار شادمهر، رئیس ستاد مشترك وقت ارتش و تیمسار باقرى، فرمانده نیروى هوایى به پایگاه یكم شكارى دستور جمع‏آورى سریع توپ‏هاى 23 میلیمترى ضدهوایى داد؛ توپ‏هایى كه حریم هوایى فرودگاه و پایگاه را تأمین مى‏كردند؛ به نحوى كه باند فرودگاه تهران تا روز تهاجم بدون مراقبت بود. مشابه این دستور، به پایگاه‏هاى دیگر، مانند شیراز، ایستگاه رادار مشهد و... نیز ابلاغ شده بود.
پس از شكست تجاوز طبس نیز بلافاصله كارتر طى بیانیه‏اى كه از طریق رادیو آمریكا در سراسر جهان پخش شد، ضمن اعلام عدم موفقیت این طرح، اعلام داشت كه اسناد طبقه‏بندى شده «سرى» در صحنه عملیات، در هلى كوپترها به جاى مانده است. در واقع كارتر با این كار، به بنى‏صدر هشدار داده بود كه اسنادى كه ارتباط با این طرح را برملا مى‏سازد، در صحنه عملیات بر جاى مانده، باید هر چه سریع‏تر فكرى به حال آنها كرد. چند ساعت پس از این پیام، به دستور مستقیم بنى‏صدر كه در آن زمان فرماندهى كل قوا را نیز بر عهده داشت، بمب افكن‏هاى ایران، هلى كوپترهاى در شن مانده و بى‏دفاع را بمباران كردند!! در این حادثه، علاوه بر انهدام تجهیزات نظامى پیشرفته و اسناد سرى، فرمانده سپاه یزد، محمد منتظرقائم نیز به شهادت رسید.

بازتاب و پیامدهاى تجاوز نظامى‏


با شكست تجاوز نظامى آمریكا، هیچ كس در ایران از عمق مسئله آگاه نبود و كسى نمى‏دانست كه چگونه طى هفته‏هاى متوالى، ده‏ها سازمان، كارشناس و جاسوس، با استفاده از كامل‏ترین اطلاعات، چه طرح پیچیده و دقیقى را مهیا كردند و چه ترفندهایى محاسبه شده‏اى اتخاذ كردند. هیچ كس نمى‏دانست كه قرار بود پس از خروج گروگان‏ها از ایران، عملیات بمباران تأسیسات و مراكز و اقتصادى ایران از سوى آمریكا و با استفاده از ناوگان‏هاى جنگى موجود در منطقه به اجرا گذاشته شود. بدون شك خروج گروگان‏ها روحیه‏اى قوى به آمریكاییان مى‏داد؛ آنان را مغرور و سرمست از پیروزى مى‏كرد؛ متحدان اروپایى‏اش را به موافقت یا همكارى ترغیب مى‏ساخت و در منطقه، ارعاب به وجود مى‏آورد و در مقابل، روحیه مردم ایران را تضعیف مى‏كرد و دولت‏هاى ارتجاعى منطقه را تقویت مى‏كرد تا مرحله دوم عملیات، با موانع كمترى اجرا شود. گرچه كسى به دقایق سناریوى آمریكا واقف نبود، اما اجمالاً مردم ایران فهمیدند كه با لطف و عنایت الهى، خطر بزرگى از بیخ گوش آنهإ؛ ّّاق رد شده است.
آن چه كه آمریكایى‏ها در محاسبات خود در نظر نمى گرفتند، علاوه بر اتكاى این انقلاب به قدرت لایزال الهى، روحیه و عزم ملى و مذهبى مردم مسلمان و انقلابى ایران بود كه به تازگى از مبارزه با رژیم مقتدر شاه پیروزمند بیرون آمده بودند و ملت‏ها همچنان كه تا كنون -در حوادث مختلف از خرداد سال 1360 و شكست راهپیمایى مسلحانه سازمان منافقین تا پیروزى در جنگ تحمیلى و...- نشان داد، چنان نیرومند بود كه اگر نیروى دلتا وارد ایران مى‏شد، دیگر قادر به خروج از این بحران نبود. طرح آمریكایى‏ها براى اجرا در كشورى با شرایط عادى، ایده‏آل بود؛ اما براى مقابله با كشورى كه در شرایط انقلابى به سر مى‏برد، طرحى كاملاً ذهنى، خیال‏پردازانه، غیر عملى و مانند مشت بر سندان كوفتن بود.
چندى بعد جنازه آمریكایى‏ها تحویل دولت آمریكا شد و دولت كارتر زیر بار انتقادات شدید، مراسم استقبال و تشییع باشكوهى ترتیب داد تا «شرافت ملى» لكه‏دار شده، آمریكا را طورى بپوشاند كه دیگر دیده نشود. با این حال، بى‏نتیجه ماندن دیپلماسى كارتر در حل بحران ایران، وقتى كه با شكست نظامى در طبس همراه شد، حیات سیاسى دولت او را چنان متزلزل ساخت كه وى پس از چهار سال، مجبور به ترك كاخ سفید شد تا ریگان جمهورى‏خواه به جاى او بنشیند. طعم شكست ماجراى طبس براى كارتر آن چنان تلخ بود كه او بعدها در مصاحبه با روزنامه كویتى الانبا چنین گفت: «دوران ریاست جمهورى من، بدترین دوره‏هاى ریاست جمهورى در آمریكا بوده، چه در آن زمان، دولت آمریكا در دست آیةالله خمینى در ایران، به گروگان گرفته شد».
نتیجه ماجراى تهاجم نظامى به طبس، پیروزى بزرگ ایران و الگو قرار گرفتن آن از سوى كشورهاى جهان سوم و به ویژه كشورهاى اسلامى و در مقابل تضعیف موقعیت ابرقدرتى آمریكا در صحنه روابط بین‏المللى و واماندگى آن در مواجهه با انقلاب اسلامى بود و به قول استاد دانشگاه «ویلیام ومرى»، «در آوریل 1980 (1359)، پنجه‏هاى خرد شده عقاب آمریكا، در كویرهاى ایران جا ماند و مدفون شد».
این شكست، آن قدر عظیم بود كه گویى نیروهاى شیطانى نیز به یارى و مساعدت نیروى ماوراى طبیعت در این واقعه اعتقاد داشتند؛ به طورى كه وقتى از «هارولد بروان»، وزیر دفاع وقت آمریكا چگونگى این شكست را پرسیدند، چنین پاسخ داد: «آیةالله خمینى در بالكن مقر سكونت خود حضور یافت و با هر حركت دست او، یك هواپیما به زمین افتاد».
پیام مهمى كه در بازخوانى ناكامى توطئه‏هاى گوناگون دشمنان -كه از ابتداى انقلاب اسلامى تا كنون بر علیه انقلاب اسلامى داشته‏اند، وجود دارد، این است كه تا مادامى كه مسئولان نظام اسلامى و مردم، در مسیر آموزه‏هاى حیات بخش الهى گام بردارند، امدادهاى غیبى همواره پشت و پناه انقلاب و جمهورى اسلامى خواهد بود؛ همان گونه كه به گفته امام، آن دانه‏هاى شن، مأمور خداوند بودند. امدادهاى غیبى الهى، با خنثى كردن توطئه آمریكا، بقا و استمرار انقلاب اسلامى را تضمین كردند.

گرداوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط عباس کرم الهی در جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 13:22 | |

درباره وبلاگ

به سایت شوش نیوز خوش آمدید
آرشيو
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
اسفند 1385
فروردين 1385
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
عباس کرم الهی
لينكستان
خبرگزاری افق شوش
عاشورائیان
سینما فارس
هواشناسي شوش
وب سايت دكتر علي شريعتي
پايگاه خبري لرنا
دسته ورزشی بهمن شهرستان شوش
خوزنیوز
گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش
ایمیل فارسی
سایت جهانی العالم
استانداری خوزستان
سایت استاد شهید مرتضی مطهری
وب سایت دکتر محمدباقر قالیباف
سایت شخصی استاد محمدرضا شجریان
سایت شخصی دکتر محمد اصفهانی
تک سرا بزرگترین فروشگاه مجازی در ایران
پايگاه انتيرنتيي داريوش پارسا
طراحی و تولید نرم افزارهای کامپیوتر و وب سایت های مدارس و شرکت ها
خبرگزاری شوش فردا
سامانه قرض الحسنه ازدواج
جویندگان کار
وبلاگ شخصي حسن هژبري
آموزش کسب درآمد و جدیدترین برنامه ها
سلامت نیوز
سایت رسمی سیدجاسم ساعدی
پایگاه اینترنتی داریوش پارسا
دژپل
وبلاگ مشاور جوان فرماندارشوش
خبرگزاری شوش نو
سایت نماز
وب سایت بنیادشهید شوش
مرکزخدمات حوزه های علمیه
شهداي سرزمين پاك ايران
خبرگزاری شبستان
خبرگزاری قرآن
خبرگزاری قرآن ایران
روزنامه نگار مستقل شوش
پایگاه گروه نمایش اندیشه شوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شوش نیوز و آدرس shushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

خط مشی خبرگزاری شوش نیوز
مدیران خبرگزاری شوش نیوز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , shushnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com